استيل 304

وبلاگ نشر محتوا

نرخ بودجه خزش سايت
10 ويژگي طراحي وب سايت درجه يك
استيل 304
سامانه پيامكي چگونه باعث پيشرفت استارت آپ ها مي شود؟

استيل 304

استيل 304 كه در انواع نرده استيل و حفاظ استيل به كار مي رود ،  يكي از رايج ترين و پركاربرد ترين استيل هاي سري 300 است كه در دسته بندي هاي انواع استيل در رده استيل استيني جاي مي گيرند. به دليل اينكه در ساختار اين استيل از 18 درصد كروم و 8 درصد نيكل به كار رفته است در يك نام گذاري ديگر و معمولا اين دسته از استيل ها را با نام 8-18 نيز مي شناسند.همچنين در اروپا اين دسته استيل را با نام 1.4301 مي شناسند.نه تنها استيل 304 بلكه تمام استيل هاي سري 300 به دليل اينكه داراي نيكل هستند و درصد كربن آنها بسيار كم ( حتي كمتر از ۰.۰۸۸ درصد ) است خاصيت آهنربايي نداشته و جذب آهنربا نمي شوند.فولاد زنگ نزن 304 را مي توان در انواع متنوعي توليد و به مصرف رساند. ورق ، لوله ، ميله و رول انواع متفاوتي است كه براي توليد استينلس استيل 304 استفاده مي شود. 
انواع استيل 304
304 فولاد ضد زنگ داراي دو زير مجموعه - درجه 304L و درجه 304H است.به غير از 304 نوع ديگري از استيل كه با نام (304L) شناخته مي شود و نوع اصلاح شده و نسخه كربن كم 304  است است نيز مصارف بسياري دارد.علاوه بر اين  304H ،نيز سري ديگري از اين دسته است كه  محتواي كربن بيشتري  داشته و براي استفاده در دماي بالا در دسترس تر مناسب تر است است.

كاربرد استيل 304

استيل 304

304 فولاد ضد زنگ در اطراف ما بسياد ديده مي شود . در اينجا فقط چند مثال از برخي از كاربردهاي رايج است: صنايع شيميايي ، مخازن ذخيره سازي بزرگ و ظروف براي مايعات و مواد جامدصنايع غذايي ، تجهيزات پردازش مواد غذايي مانند دستگاه هاي شيردوشي، مخازن ذخيره سازي، مخازن حمل و نقل، لوله كشي، شيرها، كاميون هاي شيري و صنعت آب ميوه استفاده مي شود.304 فولاد ضد زنگي مي تواند در برابر خوردگي اسيدهاي موجود در ميوه ها، شير، گوشت و سبزيجات مقاومت كند و نسبت به سايش مقاوم است. بنابراين، آن را به طور گسترده اي در سينك ها ، اجاق گاز، يخچال و فريزر، كارد و چنگال، ظروف و لوازم مختلف استفاده مي شود.معماري ، پانل، قالب، انواع نرده استيل، انولاع حفاظ استيل ، دكوراتيوصنعتي ، ابزار، پيچ و مهره، آجيل، پيچ و غيرهصنايع خودرو و هوافضا ، مخازن سوخت، اجزاي ساختاري مختلف.بيمارستان ها ، تجهيزات جراحي.بازرگاني ، لوازم بهداشتي، لوله فولاد ضد زنگ 304 غير مغناطيسي است و داراي مقاومت بالا در برابر خوردگي و اكسيداسيون در برابر مواد شيميايي، نفتي، نساجي و مواد غذايي است.
     مطلب پيشنهادي : پله هاي فولادي مدرن ويژگي هاي استيل 304

استيل 304

304 قابليت كشش پذيري خوبي دارد - تركيبي از قدرت عملكرد پايين و طول عمر بالا اجازه توليد را به اشكال پيچيده مي دهد. (مراقب باشيد تا بلافاصله پس از تشكيل شدن، آنها را نابود كنند.)اين نوع آستنيتي فولاد به راحتي قابل جوش است. (در طي جوشكاري، احتمال تشكيل كربن كروم وجود دارد كه ممكن است به مقاومت در برابر خوردگي منجر شود. براي غلبه بر اين، جوشكاري بايد توسط آنيلينگ كامل انجام شود كه كاربيد كروم را حل مي كند. علاوه بر اين، ساختار آستنيتي مستعد ابتلا به ترك خوردگي در طي جوشكاري است. اين با اضافه كردن مقدار كمي از فريت در هنگام resolidifying مقابله مي شود.)304 داراي قدرت و استحكام بالا است، حتي در دماهاي بسيار پايين (كريوژنيك).


فولاد ضد زنگ 304

304 سطح صاف است كه آسان است براي تميز كردن.سطح جلا داده شده آن را به يك ظرافت و ظاهر خوب مي دهد.304 مي تواند چندين شستشو را با مواد شوينده و پاك كننده هاي شيميايي خانگي را تحمل كند

يكي از مهم ترين شاخصه هاي فولادهاي سري استيني اين است كه در برابر خوردگي مقاومت بالايي داشته و قابليت شكل پذيري بسيار مطلوبي دارند.همچنين به دليل تركيب شيميايي آن و خواص مكانيكي كه قابليت خوشكاري را فراهم مي كند از اين سري در انجام كارهاي مهندسي بسيار استفاده مي شود. اما براي انجام كارهايي كه با خوردگي گرانولي مواجه مي شود سري 304L   مناسب تر است.استيل 304 درجه حرارتي معادل 1010 تا 1120 درجه سانتي گراد را به خوبي مقاومت كرده و قابليت سرد كردن سريع را نيز دارد.

فولاد ضد زنگ 304 داراي مقاومت خوبي در برابر اكسيداسيون در خدمات متناوب تا 870 درجه سانتي گراد و در خدمات مداوم تا 925 درجه سانتي گراد است. با اين حال، استفاده از مداوم در دماي 425-860 درجه سانتيگراد توصيه نمي شود اگر مقاومت خوردگي در آب مورد نياز باشد. در اين مورد به دليل مقاومت در برابر بارندگي كاربيد 304 ليتر توصيه مي شود.در صورتيكه شدت بالا در دماي بالاي 500 درجه سانتيگراد و 800 درجه سانتيگراد مورد نياز است، درجه 304H توصيه مي شود. اين ماده باعث مقاومت در برابر خوردگي آب خواهد شد.

نرده استيل 304

 ساخت فولاد ضد زنگ 304
براي ساخت تمام انواع فولاد ضد زنگ بايد ابزارهاي اختصاص داده شده به استينلس استيل را به كار گرفت .ابزار و سطوح كار بايد قبل از استفاده كاملا تميز شود. اين اقدامات احتياطي لازم براي جلوگيري از آلودگي متقابل فولاد ضد زنگ به وسيله فلزات نرمال خورنده است كه ممكن است سطح توليد محصول را تغيير دهند معايب 304 فولاد ضد زنگ
عليرغم كاربرد هاي چند منظوره فولاد ضد زنگ 304، يك نكته مهم اين است كه نمي توان آن را در محيط هاي شور مانند نزديك خط ساحلي مورد استفاده قرار داد. كلر در اين محيط ها "پيت" را ايجاد مي كند - مناطق كوچكي از خوردگي موضعي، كه از كروم محافظ عبور مي كند. در چنين شرايطي، از استيل 316 استفاده مي شود كه  شامل 16٪ كروم و 10٪ نيكل همراه با حدود 2-3٪ موليبدن است كه مقاومت در برابر خوردگي، به خصوص در برابر كلريد ها را ارائه مي دهد. همچنين در انجام پروژه هايي كه زير آب است  يا اينكه  به طور مداوم در معرض آب و تماس با آب قرار دارد و همچنين پروژه هايي كه قدرت بالاتر و سختي بيشتري نياز است بهتر است از فولاد 316 به جاي 304 استفاده شود. 

منبع: پرشيا سازه استيل

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.